Reports of a class on atomic models in high school program with technological mediation
DOI:
https://doi.org/10.31417/educitec.v1i02.41Keywords:
chemistry teaching, media resources, atomic models, distance learningAbstract
The article presents an experiment on the use of media resources in pedagogical practice of Chemistry teacherson the contents atomic modelsproviding a meaningful learning. The study was conducted in the State of Amazonas Media Center with high school studentsincluding some riparian and indigenous community. The project is providing opportunities for educational development of those communities that are particularly hurt by the difficult access and seasonality in the Amazon region. The main objective of this paper is to present the media resources used in teaching practice in the teaching of atomic models as a tool to develop meaningful learning of students and increase the technological literacy of teachers.
Downloads
Metrics
References
BRASIL. Ministério da Educação. Ciências da Natureza, Matemática e suas tecnologias. Brasília: Secretaria de Educação Médio e Tecnológica, 1999.
KENSKI, Vani Moreira. Tecnologias e ensino presencial e a distância. Campinas: Papirus, 2003.
LÉVY, P. As tecnologias da inteligência. Brasil: 34, 1993.
MARQUES, A. L.; ALVES, A. J. V.; SILVA, A. F. G. M.; MORAIS, L.;
GUIMARÃES, P. G.; LIMA, J. M.; RIBEIRO, F. B.; SANTOS, L. A. M.; MEDEIROS, E. S.; FRANCO, V. A. A Importância De Aulas Práticas No Ensino De Química Para Melhor Compreensão E Abstração De Conceitos Químicos. XIV Encontro Nacional de Ensino de Química (XIV ENEQ) UFPR 2008.
Mistério da Educação – Conselho de Educação Nacional de Educação - RESOLUÇÃO Nº 2 e 4, de 30 de Janeiro e 6 de junho de 2012.
MOORE, Michel. Educação a distância: uma visão integrada. São Paulo: Thompson Learning, 2007.
MORAN, J.M. Como utilizar a internet na educação. Rev. Ciênc. Educ., v.26, n.2, 1997.MIRANDA, G.L. Limites e possibilidades das TIC na educação. Rev. Ciênc. Educ., n.3, p.41-50, 2007.
NÓVOA, A. Professores: imagens do futuro presente. Portugal: Educa, 2009.
PETERS, Otto. Didática do ensino a distância. São Leopoldo: Unisinos, 2003.
PRENSKY, M. Nativos digitais, imigrantes digitais. 2001. Disponível em: mediartecnologia.ronaldcosta.pro.br. Acesso em: 9 set. 2014
RAUPP, D.; SERRANO, A.; MOREIRA, M. A. Desenvolvendo Habilidades Visuoespaciais: Uso De Software De Construção De Modelos Moleculares No Ensino De Isomeria Geométrica Em Quimica. Experiências em Estudo de Ciências, v.4 (1), PP.65-78, 2009.
SOUZA, Renato. Contribuições das teorias pedagógicas de aprendizagem na transição do presencial para o virtual. In: Coscarelli, Carla; Ribeiro, Ana Elisa (Org.). Letramento digital: aspectos sociais e possibilidades pedagógicas. Belo Horizonte: Ceale Autêntica, 2005.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License
This license allows others to share, copy, redistribute material in any medium or format, adapt, remix, transform and develop the material based on their work, even if commercially, giving due credit and providing a link to the license.
The published articles are the property and full responsibility of their authors, who may have them for later publication, always including the original edition, and EDUCITEC Magazine does not have any legal responsibility for its content.
Accepted 2016-02-24
Published 2016-02-24