Educational research: cultivating new proposals and teaching perspectives
DOI:
https://doi.org/10.31417/educitec.v5i12.974Downloads
Metrics
References
CHRISTENSEN, Clayton M; EYRING, Henry J. A universidade inovadora: mudando o DNA do ensino superior de fora para dentro. Tradução de Ayresnede Casarin da Rocha, Porto Alegre: Bookman, 2014.
DELORY-MOMBERGER, Christine. Abordagens metodológicas na pesquisa biográfica. Revista Brasileira de Educação. Rio de Janeiro, v. 17, n.51, p.523-740, 2012.
DOSSE, Francois. O desafio biográfico: escrever uma vida. São Paulo: Editora da USP, 2015.
___________________. O império do sentido: a humanização das ciências humanas. São Paulo: Editora UNESP, 2018.
FERRAROTTI, Franco. A ciência da incerteza: o método biográfico na investigação em ciências sociais. Mangualde: Editora Pedalgo, 2015.
GOODMAN, Nelson. Maneras de hacer mundos. Tradução de Carlos Thiebaut. Espanha: Editorial Antonio Machado Libros, 2013.
MINAYO, Maria Cecília de Souza. O desafio do conhecimento: pesquisa qualitativa em saúde. 14 ed. São Paulo: Hucitec, 2014.
LARROSA, Jorge. Tecnologias do eu e educação. In: Silva, Tomaz Tadeu. O sujeito da educação. Petrópolis: Vozes, 1994, p.35-86.
Ó, Jorge Ramos do. Em defesa da universidade: Autorreflexividade, dúvida radical e escrita do devir. Práticas da História. Journal on Theory, Historiography and Uses of the Past, n.º 4, 2017, p. 127-194.
SILVA, Marco (2001). Sala de aula interativa: a educação presencial e a distância em sintonia com a era digital e com a cidadania. In: CONGRESSO BRASILEIRO DA COMUNICAÇÃO, 24., 2001, Campo Grande. Anais do XXIV Congresso Brasileiro da Comunicação, Campo Grande: CBC, set. 2001.
MÓR, Walkyria Monte. As tecnologias digitais e as mudanças educacionais. In: JESUS, Dánie Marcelo de; MACIEL, Ruberval Franco (Org). Olhares sobre tecnologias digitais: linguagens, ensino, formação e prática docente. Coleção Novas Perspectivas em Linguística Aplicada vol. 44, Campinas, SP: Pontes Editores, 2015, p.7-11.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License
This license allows others to share, copy, redistribute material in any medium or format, adapt, remix, transform and develop the material based on their work, even if commercially, giving due credit and providing a link to the license.
The published articles are the property and full responsibility of their authors, who may have them for later publication, always including the original edition, and EDUCITEC Magazine does not have any legal responsibility for its content.