Teaching and Research: an analysis of scientific production in technology in logistics in the analysis of an event in a Federal Institute

Authors

  • Lucas Braga da Silva Universidade Federal do Tocantins
  • Josilene Tavares Barbosa dos Santos Universidade Federal do Tocantins

DOI:

https://doi.org/10.31417/educitec.v3i06.184

Keywords:

Logistics, Scientific Journey, Wisdom. Knowledge.

Abstract

This study,was developed,from the annals of a scientific event conducted by a federal institute, with the purpose of analyzing the scientific production of students and professors of the logistics course in the years 2014, 2015 and 2016.The institute, in this way, seeks to promote: dissemination, discussion and technical-scientific development to those assisted by it, integrating teaching and research. As a research method, we used: bibliographic research, systematic analysis in the annals of the day in the area of applied social sciences (logistics), qualitative and quantitative research. In this discussion of comparatives related to this event, demonstrated by tables, we can see:the devaluation of publications and scientific productions of the logistics course. Thus, teachers and students fail to contribute to academia and society in the development of studies that would guide other research

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

References

BRASIL. Lei n.11.892, de 29 de dezembro de 2008. Institui a Rede Federal de Educação Profissional, Científica e Tecnológica, cria os Institutos Federais de Educação, Ciência e Tecnologia e dá outras providências. Diário Oficial [da] União. Poder Legislativo, Brasília, DF, 30 dez. 2008. Seção 1, p. 1.

FREIRE, P. Pedagogia da autonomia: saberes necessários à prática educativa. 25. ed. São Paulo: Paz e Terra, 1996.

GIL, A. C. Como elaborar projetos de pesquisa. 5. ed. São Paulo: Atlas, 2010.

LIBÂNEO, J. C.; OLIVEIRA, J. F.; TOSCHI, M. S. Educação escolar: políticas, estrutura e organização. 9. ed. São Paulo: Cortez, 2010. (Coleção Docência em Formação / Coordenação Antônio Joaquim Severino, Selma Garrido Pimenta).

PELLICCIARI, C.. A importância da pesquisa científica para a sociedade. 2011. Disponível em: <https://www.passeidireto.com/arquivo/5545280/a-importancia-da-pesquisa-cientifica-para-sociedade>. Acesso em: 17 dez. 2016.

MATTOS, E. M. A.; CASTANHA, A. P. A importância da pesquisa escolar para a construção do Conhecimento do aluno no ensino fundamental.2009. Disponível em: <http://www.diaadiaeducacao.pr.gov.br/portals/pde/arquivos/2525-8.pdf>. Acesso em: 17 dez. 2016.

SANTOS, C. A. M.; SANTOS, T. L. O processo educacional no ensino superior – um enfoque no curso de ciências contábeis. In: PRÊMIO FENECIC, 16., 2002, Belém. Anais..., Belém, UFPA, 2002.

SARAIVA, A. F. S.; SILVA, C. S.; CONCEICAO, I. C; LOPES, W. S. Uma análise bibliométrica da produção científica sobre contabilidade. In: Encontro Latino Americano de Iniciação Científica, 20., 2016, São José dos Campos. Anais..., São José dos Campos, 2016.

Published

2017-12-31

How to Cite

SILVA, L. B. da; DOS SANTOS, J. T. B. Teaching and Research: an analysis of scientific production in technology in logistics in the analysis of an event in a Federal Institute. Educitec - Journal of Studies and Research on Technological Teaching , Manaus, Brasil, v. 3, n. 06, 2017. DOI: 10.31417/educitec.v3i06.184. Disponível em: https://sistemascmc.ifam.edu.br/educitec/index.php/educitec/article/view/184. Acesso em: 19 may. 2024.
Received 2017-01-16
Accepted 2017-08-14
Published 2017-12-31